24 Kasım 2011 Perşembe

ÇINAR YAPRAĞINDAN GÜL YAPIMI VE KAPI SÜSÜ

İnsan mıdır doğaya hükmeden yoksa doğa mıdır insana hükmeden?İnsanın sahip olduğu aklından dolayı doğaya karşı hükmetme gücünün olduğunu düşünebiliriz.Doğa en küçük bir çaba harcamadan ve mükemmel bir kusursuzlukla en basit maddeden son derece farklı şeyler yaratıyor.Hepsinin üzerinede ince bir tül örtüyor.

İşte insan aklıyla doğanın sunduğu güzellikleri değerlendirmeye devam ediyorum 

Önceki yazımda çınar yaprağından güller yapıp kuruması için bırakmıştım. Şimdi bu gülleri nasıl yaptığımızı anlatıp ilk nerde nasıl kullandığımızı görelim 





İlk yaprağı ikiye katlayıp kendi etrafında rulo şeklinde sarıyoruz 
 İkinci yaprağı ilk yaprağın etrafına sarıyoruz
 Üçüncü yaprağı da şekilde görüldüğü gibi sarıyoruz
 Enson Alt tarafından iple bağlıyoruz yada bantla yapışdırıyoruz 


Çınar yapraklarını benimle beraber hoplayarak,zıplayarak,gelen geçenlerin ''EVLADIM BU YAPRAKLAR NEYİN ŞİFACISI '' diye soranlara rağmen binbir çile ile toplayan üst komşum NURAY Ablam için KAPI SÜSÜ  yaptım.
Oda benim gibi tam bir doğa aşığı 
Umarım bu hediyemi beğenir ve hep beni hatırlar.

 KAPI SÜSÜ NÜN YAPIM AŞAMASI
Yeşil yapraklar, evde bulunan yapay çiçeklerin yapraklarını kullandım










8 yorum:

  1. Geçenlerde bir yabancı blogda gormuş izin alıp bende yapmıştım.
    Ne kadar güzel değilmi . Okadar sevdim bende.
    Çok sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Evet bende çok önceden görmüştüm.Gerçekden güzeller teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  3. çok teşekkürler açıklama için ellerinize sağlık çok güzel olmuş kapı süsüne bayıldım komşunuz iyi günlerde kullansın sevgiler

    YanıtlaSil
  4. merhaba :) inanın gidip yaprak toplayasım geldi caminin orda vardı vardı böyle güzel yapraklar elime aldım bi tane geri bıraktım hiç böyle degerlendirmek aklıma gelmemişti elerinize saglık çok begendim:)
    http://mavisofra-buzdanhayaller.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  5. mihrimah:Rica ederim canım beğenmene sevindim

    mavi: çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  6. Ya ne diyebilirim öyle güzel olmuşki ellerinize saglık. Tam sonbahar-kış renklerinde..

    YanıtlaSil
  7. cok hoş bir çalışma. Benim merakım var. Ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  8. hahaha çok hoş patladım gülmekten.-''evladım bu yapraklar neye şifa veriyor''bu arada hariki bi blog takipteyim eline sağlık:)

    YanıtlaSil