25 Eylül 2013 Çarşamba

ELMA PEKMEZİ VE MEYVE TABAĞI SUNUMU

Duyan var mı bilmiyorum ben hiç duymamıştım elma pekmezini taa ki bu hafta sonu memleketimize gittiğimizde kayınvalidemin bizim için yapmış olduğunu görünceye kadar.Açıkcası getirirken keklerin, pastaların üzerinde kullanırım diye düşünürken hem internet de araştırdığımda hemde o muhteşem lezzetini tatdığımda fikrim tamamen değişti.Daha fazlası için hemen sipariş bile verildi


Elma pekmezinin faydaları :

  • Özellikle kalbe çok iyi gelen Elma Pekmezi, kandaki ve dışarıdan alınan kolesterolü düşürme etkisi ile kalp ve damar hastalıklarının önlenmesinde yardımcı rolüyle dikkat çekiyor.
  • Kan yapıcı ve kan seviyesini düzenleyen özellikleriyle de Elma Pekmezinin faydaları bunlarla sınırlı değil…
  • Kan şekerini kontrol altında tutması, güzel kokusu sayesinde sinirleri gevşetme ve tansiyon düşürücü özelliğinin yanı sıra sindirim sistemine de faydalıdır.
  • Bağırsak faaliyetlerini düzenleyen yapısıyla dikkat çeken Elma Pekmezi, hazmı kolaylaştırdığı gibi kabızlığı da engeller. Ayrıca, bağırsaklardaki parazitlerin dökülmesini sağlar, nefes darlığına ve mide bulantısına iyi gelir.
  • Özellikle hamilelerde tavsiye edilen Elma Pekmezi, diş etlerini korumanın yanı sıra, cildi güzelleştirir, uykusuzluğa iyi gelir ve Parkinson, Alzheimer gibi nörolojik hastalıklardan da koruyucudur.
  • Elma pekmezinin en önemli özelliklerinden bayanları ilgilendireni ise bünyesinde bulundurmuş olduğu özellikleri sayesinde cildin daha güzel gözükmesini ve kendini yenilemesini sağlamaktadır.


Üstelik şeker katılmadığı için üzüm pekmezinde ki ve keçiboynuzu pekmezinde ki ağır ve keskin tat elma pekmezinde yok





Herkese musmutlu ve nefis meyveler tadında günler diliyorum






8 yorum:

  1. yunuslara bayildim cok sekerler ve elma pekmezini ilk kz duydum ne kadar cok faydasi var kavundanda yapmislardi adi kavun baliydi.ya bu elmali kurabiyenin yada tartin veya dondurmanin uzerine sos gibi enfes olur afiyet olsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım.Bende ilk getirirken aynen sizin gibi düşünmüştüm kurabiye veya pasta üstü olarak ama yok sabahları kahvaltıda tüketiriz artık

      Sil
  2. sunum çok harika ya ..yunuslara bayılırım

    YanıtlaSil
  3. bir tanıdığım da ayva pekmezi yapıp bize getirmişti yıllar önce
    onun da rengi elmanınkine yakın kırmızı idi
    ve hakikaten nefisti
    eminim elmanınkide öyledir
    afiyetle tüketin canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayva çekirdeğinin kırmızı renk verdiğini biliyorum ama elmanın rengi tamda kırmızı değil aslında resimde kırmızı gibi görünüyor mat bir rengi var ama boşver rengini tadı muhteşem gerçekten tavsiye ederim.

      Sil
  4. elma pekmezini bende çok severim ama sizin fotoğraftaki renk nasıl cezbediyor insanı. elma şekeri rengi gibi. sağlıkla afiyet şeker olsun

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar güzel bir paylaşım, elma pekmezini ben ilk kez duyuyorum, memleketten öğrendim demiştiniz memleket neresiydi acaba, kaçırdıysam kusuruma bakmayın. Elma pekmezinin faydaları da saymakla bitmiyormuş geç farkettim ama olsun, Yunuslara ise bayıldım;) Meyve tabağı harika olmuş:) çok hoş bir sunum:) Sevgiler Selamlar.

    YanıtlaSil